Udendørs KvindeTræning 2022-07-06T14:49:40+02:00

Udendørs KvindeTræning

KvindeTræning er udendørstræning for dig, der gerne vil træne klogt og effektivt i et fællesskab med andre kvinder. Fokus i træningen er puls- og styrketræning, som er to gode træningsformer til at gøre din hverdag stærkere.

KvindeTræning henvender sig godt til dig der har smerter, gener, skader eller sygdom i kroppen, men også dig der ønsker at komme igennem din hverdag med større overskud og mindre træthed i kroppen. Sværhedsgraden kan let tilpasses den enkelte, således træningen skaber udfordring for alle uanset niveau.
Træningen varetages af fysioterapeuter som altid tager udgangspunkt i dig og guider og vejleder dig til korrekt brug af din krop.

Det vil du opnå ved at gå til KvindeTræning

  • At få en stærkere krop, der vil elske dig for at få at blive bevæget
  • At få en smil på læben, skøn følelse i kroppen og frisk luft i håret
  • At lindre eller bedre dine gener i kroppen
  • At modtage kompetent vejledning fra en fysioterapeut
IMG_20200623_113450 (2)

Udendørs KvindeTræning

Vil du gøre noget godt for din krop? Bliver du motiveret af at træne i det fri? Ønsker du sammenhold med andre kvinder? Så er dette holdet for dig!

KvindeTræning er for dig:

  • Der gerne vil have vind i håret, solstråler i hovedet og samtidig gøre noget godt for din kvindekrop
  • Der gerne vil træne hensigtsmæssigt trods smerter, skader, sygdom eller gener i kroppen
  • Der gerne vil have en stærkere krop 
  • Der gerne vil opnå bevægelsesglæde
  • Der gerne vil opnå en større selvtilfredshed 
  • Der gerne vil arbejde med din stabiliserende muskler (bækkenbund, dybtliggende mave- og rygmuskler)
  • Der gerne vil have pulsen op og sved på panden
  • Der gerne vil have vejledning og træning af en fysioterapeut 
  • Der gerne vil have et frirum til lige netop dig, så du kan være den bedste version af dig selv

Selve træningen

Vi bruger naturen som træningsredskab samt andre små redskaber som elastikker og bolde, så du vil få en effektiv træning for hele kroppen. Hvis du er i tvivl om holdet er noget for dig, er du altid velkommen til at kontakte os. 

KvindeTræning er bygget op efter et stærkt koncept, udviklet af StærkHverdag, med henblik på en klog og effektiv træning af kvindekroppen. Konceptet indeholder træning af dine dybtliggende stabiliserende muskler og bækkenbundstræning, som vil indgå som en del af opvarmningen. Derefter fortsættes træningen med puls- og styrketræning som typisk vil køre som cirkeltræning. Her får du mulighed for at udfordre hele kroppen. 

Træningen er bygget op så alle kan være med, uanset om du er vant til at træne eller aldrig har trænet før. Øvelserne vil altid blive vist på flere niveauer så alle kan være med og alle kan blive udfordret. Vi afslutter hver træning med udstrækning eller afspænding og tid til at henvende dig til instruktøren/fysioterapeuten ift. spørgsmål om træning, skader, bækkenbunden eller andet. Vi ønsker at skabe et godt sammenhold for deltagerne på vores hold.

Praktisk information om KvindeTræning

Undersøgelse og start på hold
For at sikre den bedste kvalitet i din træning, starter alle træningsforløb med en individuel undersøgelse hos din fysioterapeut. Det tager 30 min. og koster 300,- (der er tilskud fra sygeforsikring “danmark”).

Mødested Aarhus
Nordre Strandvej 124, Strandvejens Sundhed ved StærkHverdags klinik. Derfra går vi til et udendørs areal få 100 m fra klinikken. 

Pris og forløb
750 kr. for et 6 uger træningsforløb med 1 træning i ugen.
Der ydes tilskud fra sygeforsikring “danmark”.

Regler og vilkår
Træningen aflyses ved usikkert vejr som lyn, torden og meget regnvejr.
Hvis en træning aflyses forlænges træningsforløbet, så du er sikret 6 træningsgange

Holdtider Aarhus
Tirsdag kl. 17.00-18.00 
Opstart d. 9.8 og igen d. 20.9

Medbring

  • Du skal have træningstøj på der matcher vejret
  • Vandflaske
  • Træningsmåtte eller tæppe til dig selv.

Faciliteter
StærkHverdags klinik ligger få 100 m fra træningsstedet her er der mulighed for at bruge toilet og omklædnings faciliteter inden, under og efter træningen.