Århus – Hold 2019-08-02T14:02:30+02:00

Holdtræning

Hos StærkHverdag tilbyder vi holdtræning med nærvær, som altid varetages af en fysioterapeut. Vi tilrettelægger holdene så alle kan deltage. På vores hold er der maksimalt 8 deltagere og vi sætter kvalitet og personlig individuel vejledning i fokus.

Praktisk information:

Undersøgelse og start på hold
Der er løbende optag på alle vores hold, dvs. at du kan starte med at træne lige når det passer dig bedst.
For at sikre den bedste kvalitet i din træning, starter alle træningsforløb med en individuel undersøgelse hos din fysioterapeut. Det tager 30 min. og koster 300,- (der er tilskud fra sygeforsikringen “danmark”).

Pris
– 1 træning: 125kr
– 6 turs-klippekort: 660kr
– 10 turs-klippekort: 1000kr.

Der ydes tilskud fra sygeforsikring “danmark” ved fysioterapeutisk træning, se hvad din pris bliver under “priser”.

Regler og vilkår
Afbud til træning skal meldes inden kl. 8.00 på træningsdagen ellers koster det et klip i klippekortet. Vi har lavet klippekortet fleksibelt, så der er mulighed for at melde afbud nogle gange uden du mister klip i klippekortet:
Ved køb af et 6 turs-klippekort, kan man melde afbud 1 gang uden at der bliver brugt et klip.
Ved køb af et 10 turs-klippekort, kan man melde afbud 3 gange uden at der bliver brugt et klip.

Holdplan Aarhus

Mandag
12.15-13.15:  Efterfødselstræning

Tirsdag
10.00-11.00:  Efterfødselstræning
11.15-12.15:  Efterfødselstræning

Onsdag
10.00-11.00:  Efterfødselstræning
11.15-12.15:  FysioPilates
13.00-14.00:  Udensdørs barnevognstræning i Riis Skov
16.30-17.30:  GravidTræning
17.45-18.45:  FysioPilates
19.15-20.15:  MorTræning

Torsdag
11.00-12.00: Babymotorik ved Anne Herdel
12.15-13.15: Babymotorik ved Anne Herdel
Kontakt Anne ved booking: kontakt@ergobabyterapi.dk

Fredag
8.45-9.45: FysioPilates
10.00-11.00:  Efterfødselstræning

Læs om de forskellige hold herunder.

Du er velkommen til en gratis prøvetræning

Holdtræning Aarhus

FysioPilates

Den fysioterapeutisk pilates form er for dig, der ønsker bedre muskelbalance, kropskontrol, bevægelseskvalitet og fordybelse. Fokus i øvelserne er rettet mod samarbejdet mellem mave- og rygmuskulatur samt bækkenbund. Øvelserne i FysioPilates er som udgangspunkt lette og hensyntagende. De henvender sig derfor til dig med smerter eller udfordringer i f.eks. ryg, nakke og skulder, men omvendt kan sværhedsgraden nemt øges, så FysioPilates kan skabe udfordring for alle. Læs mere på: fysio-pilates.dk. Der er løbende optag på holdene.

Har du f.eks. nogle af følgende gener er holdet noget for dig:
– Langvarig smerte fra fx ryg, nakke og skulder
– Følger efter operation i ryg, nakke og skulder
– Nedsat funktion i hverdagen
– Uhensigtsmæssig kropsholdning

gravide der træner på store terapibolde med håndvægte i hænderne

GravidTræning

GravidTræning er for dig, der gerne vil holde dig aktiv
igennem hele din graviditet.Træningen tilegnes de forskellige faser
i din graviditet, så alle kan være med, uanset hvor du er i din graviditet.
Fokus i træningen er rettet mod samarbejdet mellem mave-
og rygmuskulatur samt bækkenbund, hvor der bruges pilates.
Derudover vil der være fokus på styrke og let konditionstræning,
for at arbejde hele kroppen igennem.
Der er løbende optag på holdene.

GravidTræning er for dig der ønsker:
– At gøre din krop fysisk klar til en fødsel
– At forebygge eller mindske graviditetsgener
– At modtage kompetent vejledning fra en fysioterapeut
– At få sammenhold med andre gravide

Efterfødselstræning

Efterfødselstræning er for dig, der har født indenfor det seneste år.
Fokus i træningen er rettet mod samarbejdet mellem mave-
og rygmuskulatur samt bækkenbund. Derudover vil der være fokus
på styrke og let konditionstræning, for at få din krop tilbage i form
igen. Træningen er hensynstagende og tilpasses individuelt, så
alle kan være med. Der er plads til, at du kan have dit barn med på
gulvet. Det anbefales at starte på træningen 8 uger efter din fødsel,
men du er selvfølgelig også velkommen til at starte senere.
Der er løbende optag på holdene, så du kan starte lige når det
passer dig bedst.

Efterfødselstræning er for dig der ønsker:
– At få kroppen tilbage i form som inden graviditeten
– At få gang i din bækkenbund, mave og ryg muskulatur igen
– At modtage kompetent vejledning fra en fysioterapeut>
– At få sammenhold med andre nybagte mødre

Klient strækker ud efter træning med hendes søn til efterfødselstræning
mødre træner stabilitetstræning

MorTræning

MorTræning er for dig der har født indenfor de seneste 5 år og ønsker at træne uden dine børn. I træningen er der fokus på de indre stabiliserende kernemuskler, som er vigtige for at have en krop i balance i din hverdag. Derudover vil der være mulighed for at få pulsen op og styrke de funktionelle muskler i din krop igennem cirkeltræning, hvor der blandt andet integreres redskaber som TRX(slynger), lette vægte og elastikker.

MorTræning er for dig der ønsker:
– At holde din form vedlige og/eller forbedre den
– At have fokus på din bækkenbund og kernemuskulatur i din træning
– At modtage kompetent vejledning af en fysioterapeut
– At få sammenhold med andre mødre, med fokus på en øget motivation til træning i en travl hverdag

Udendørs Barnevognstræning

Udendørs barnevognstræning er for kvinder og mænd der er på barsel og gerne vil træne ude i naturen.  Træningen foregår i smukke Riis skov, hvor vi bruger naturen som redskab. Alle kan deltage i træningen, da der vil være fokus på efterfødselskroppen, men øvelserne vil blive vist på flere niveauer så alle kan blive udfordret – også mænd. 

Udendørs barnevognstræning er for dig der ønsker:
– At træne i naturen med dit barn 
– At have fokus på din bækkenbund og kernemuskulatur i din træning
– At få pulsen op og sved på panden
– At få sammenhold med andre barslende 

Det næste træningsforløb er hver onsdag kl. 13.00-14.00 fra d. 28.8 – 25.9 (5 træninger).
Mødested: Indgangen til Riis Skov ved Grenåvej og ringgaden, ved ishuset.
Pris: 500 kr. Det er ikke muligt at få tilskud fra Sygeforsikring “danmark”.
Medbring: Påklædning der matcher vejret og en vandflaske.

Udendørs barnevognstræning i Riis Skov

Anbefalinger

Jeg har gået til graviditetstræning hos Karina. Dejligt fleksibelt og træningen tilpasses den individuelle, hvilket gjorde at jeg kunne træne helt frem til terminsdagen (og på selve terminsdagen). Mit bækken er også kommet i topform og er det stadig her 8 uger efter fødslen, selvom jeg glemmer mine knibeøvelser 👍🏻

Simone Fischer , GravidTræning

Jeg har gået på efterfødselsholdet i Risskov, og jeg har været rigtig godt tilfreds. Karina er nærværende og engageret, og holdene har en god størrelse, så der ikke er for meget uro. Karina har overblik til både at hjælpe med at holde øje med baby og sikre at mor laver øvelserne optimalt. Lokalet er dejligt og ligger praktisk ved Veri Centret, og modellen med at man kan springe et par gange over (uden betaling), har passet rigtig godt til os. Vi vender tilbage, hvis der kommer flere børn.

Camilla Gjedde, Efterfødselstræning

Kan virkelig anbefales hvis man efter sin graviditet gerne vil have gang i sin krop, og få forståelse for sin bækkenbund. Dejligt lille hold med Karina som energisk, glad og forstående træner. Der er altid overskud til børnenes humør, så man føler sig 100% velkommen. Jeg har opnået god viden om forskellige måder at træne sin krop op efter fødsel, og det er en super måde at komme i gang på. Man bliver glad når man har været afsted. Karina laver en god sammensætning af styrke og puls, med fokus på bækkenbunden og andre problematikker efter en graviditet og fødsel.

Dorte Juul, Efterfødselstræning

Jeg har været rigtig glad for Karina, hun har ihærdigt kæmpet med at få mine rygsmerter væk.
Det er nu lykkedes med en kombination af massage og pilates.
Så jeg vil gerne anbefale stedet.

Inge-lise Toubro, FysioPilates

De varmeste anbefalinger herfra! Karina er en super sød og dygtig fysioterapeut og træner 👍🏻 Jeg vil klart benytte mig af gravid træning og efterfødselstræning, hvis det bliver aktuelt en anden gang 👌🏻

Louise Post, Efterfødselstræning

Jeg har gået på Karinas efterfødselshold og har været så tilfreds! Jeg er blevet både stærkere og er kommet i bedre form. Man føler sig i gode og trygge hænder, fordi der i holdtræningen hos StærkHverdag er et stort fokus på, at den enkelte deltager udfører øvelserne på en korrekt og hensigtsmæssig måde. Et kæmpe plus!

Marie Larsen , Efterfødselstræning

Jeg har været virkelig glad for at gå til efterfødselstræning hos Karina. Kvalitet i øvelserne og super kompetent vejledning og træning. Det har føltes som at have en personlig træner. Og så er det plads til børnene også. Varm anbefaling herfra

Camilla Christensen, Efterfødselstræning