Aalborg – Hold 2019-06-24T20:56:09+02:00

Holdtræning Aalborg

Du er velkommen til en gratis prøvetræning

Holdtræning

Hos StærkHverdag tilbyder vi holdtræning med nærvær, som altid varetages af en fysioterapeut. Vi tilrettelægger holdene så alle kan deltage. På vores hold er der maksimalt 8 deltagere og vi sætter kvalitet og personlig individuel vejledning i fokus.

Praktisk information:

Undersøgelse og start på hold
Der er løbende optag på alle vores hold, dvs. at du kan starte med at træne lige når det passer dig bedst. For at sikre den bedste kvalitet i din træning, starter alle træningsforløb med en individuel undersøgelse hos din fysioterapeut. Det tager 30 min. og koster 300,- (der er tilskud fra sygeforsikringen “danmark”).

Pris
– 1 træning: 125kr
– 6 turs-klippekort: 660kr
– 10 turs-klippekort: 1000kr.

Der ydes tilskud fra sygeforsikring “danmark” ved fysioterapeutisk træning, se hvad din pris bliver under “priser”.

Regler og vilkår
Afbud til træning skal meldes inden kl. 8.00 på træningsdagen ellers koster det et klip i klippekortet. Vi har lavet klippekortet fleksibelt, så der er mulighed for at melde afbud nogle gange uden du mister klip i klippekortet:
Ved køb af et 6 turs-klippekort, kan man melde afbud 1 gang uden at der bliver brugt et klip.
Ved køb af et 10 turs-klippekort, kan man melde afbud 3 gange uden at der bliver brugt et klip.

Holdplan Aalborg

Tirsdag
Kl. 14-15: Lukket hold

Onsdag
Kl. 11-12: Efterfødselstræning

Torsdag
Kl. 12-13: Efterfødselstræning
Kl. 13.15-14.15 Efterfødselstræning
Kl. 15-16: Lukket hold
Kl. 16.15-17.15: Gravidtræning
Kl. 17.15-18.15: FysioRyg

Læs om de forskellige hold herunder

mødre træner stabilitetstræning

MorTræning

MorTræning er for dig der har født indenfor de seneste 5 år og ønsker at træne uden dine børn. I træningen er der fokus på de indre stabiliserende kernemuskler, som er vigtige for at have en krop i balance i din hverdag. Derudover vil der være mulighed for at få pulsen op og styrke de funktionelle muskler i din krop igennem cirkeltræning, hvor der blandt andet integreres redskaber som TRX(slynger), lette vægte og elastikker.

MorTræning er for dig der ønsker:
– At holde din form vedlige og/eller forbedre den
– At have fokus på din bækkenbund og kernemuskulatur i din træning
– At modtage kompetent vejledning af en fysioterapeut
– At få sammenhold med andre mødre, med fokus på en øget motivation til træning i en travl hverdag

GravidTræning 

GravidTræning er for dig, der gerne vil holde dig aktiv
igennem hele din graviditet.Træningen tilegnes de forskellige faser
i din graviditet, så alle kan være med, uanset hvor du er i din graviditet.
Fokus i træningen er rettet mod samarbejdet mellem mave-
og rygmuskulatur samt bækkenbund, hvor der bruges pilates.
Derudover vil der være fokus på styrke og let konditionstræning,
for at arbejde hele kroppen igennem.
Der er løbende optag på holdene.

Har du nogle af følgende ønsker er holdet noget for dig:
– Gøre din krop fysisk klar til en fødsel
– Forebygge eller mindske graviditetsgener
– Kompetent vejledning fra en fysioterapeut
– Sammenhold med andre gravide

gravide der træner på store terapibolde med håndvægte i hænderne
Mor træner med sit barn

Efterfødselstræning 

Efterfødselstræning er for dig, der har født inden for det sidste år.
Fokus i træningen er rettet mod samarbejdet mellem mave-
og rygmuskulatur samt bækkenbund. Derudover vil der være fokus
på styrke og let konditionstræning, for at få kroppen tilbage i form
igen. Træningen er hensynstagende og tilpasses individuelt, så
alle kan være med. Der er plads til, at du kan have dit barn med på
gulvet. Du kan starte på træningen 8 uger efter din fødsel.
Der er løbende optag på holdene.

Har du nogle af følgende ønsker er holdet noget for dig:
– Få kroppen tilbage i samme form som inden graviditeten
– Få gang i bækkenbund, mave og ryg muskulatur igen
– Kompetent vejledning fra en fysioterapeut omkring dine evt.
følger efter fødslen
– Sammenhold med andre nybagte mødre

FysioRyg 

På FysioRyg træner vi de stabiliserende muskler. Det er de små udholdende kernemuskler, som er med til at holde dig oprejst i både den stående og siddende stilling.
Inden holdstart skal du booke 1 individuel behandling, så fysioterapeuten kender til dine eventuelle gener og ønsker, samt kan klæde dig på til den specifikke træning. Det er ikke et hold, hvor man får sved på panden, men et hold, hvor man kan være træt i hovedet, når man går derfra, da det kræver koncentration at ramme netop de muskler der arbejdes med.

FysioRyg er for dig der:
– Har svært ved at opretholde din holdning
– Oplever en træthed i lænden
– Føler dig spændt og øm i ryggen
– Ønsker at forebygge ryg-gener på trods af stillesiddende arbejde eller arbejde med mange løft 

Fysioterapeut der korrigerer en klient i en øvelse til træning
Fysio-pilates, 5 klienter laver fysio-pilates med en stor terapibold

FysioPilates 

Den fysioterapeutisk pilates form er for dig, der ønsker bedre muskelbalance, kropskontrol, bevægelseskvalitet og fordybelse. Fokus i øvelserne er rettet mod samarbejdet mellem mave- og rygmuskulatur samt bækkenbund. Øvelserne i FysioPilates er som udgangspunkt lette og hensyntagende. De henvender sig derfor til dig med smerter eller udfordringer i f.eks. ryg, nakke og skulder, men omvendt kan sværhedsgraden nemt øges, så FysioPilates kan skabe udfordring for alle. Læs mere på: fysio-pilates.dk. Der er løbende optag på holdene.

Har du f.eks. nogle af følgende gener er holdet noget for dig:
– Langvarig smerte fra fx ryg, nakke og skulder
– Følger efter operation i ryg, nakke og skulder
– Nedsat funktion i hverdagen
– Uhensigtsmæssig kropsholdning